Skip to main content

Η ΕΔΥ του Σχολείου μας

Η ΕΔΥ του Σχολείου μας

Η παρουσία ενός σχολικού ψυχολόγου και ενός ειδικού κοινωνικού λειτουργού ως μελών ΕΔΥ του σχολείου μας προσδίδει τεράστια αξία και συμβάλλει στο συνολικό όραμα της δημιουργίας ενός υποστηρικτικού και θετικού μαθησιακού περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα συμβάλλει στην:

1. Βελτιωμένη ευημερία των μαθητών: Ένας σχολικός ψυχολόγος και ένας κοινωνικός λειτουργός εστιάζουν και οι δύο στην ψυχική, συναισθηματική και κοινωνική ευημερία των μαθητών. Μπορούν να παρέχουν υποστήριξη σε μαθητές που αντιμετωπίζουν διάφορες προκλήσεις, όπως ακαδημαϊκές δυσκολίες, συναισθηματικούς αγώνες, προβλήματα συμπεριφοράς, εκφοβισμό και οικογενειακά προβλήματα. Με την έγκαιρη αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, μπορούν να αποτρέψουν πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στην ακαδημαϊκή επίδοση και τη συνολική ανάπτυξη των μαθητών.

2. Πρώιμη Παρέμβαση και Πρόληψη: Οι σχολικοί ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί είναι ειδικευμένοι στον εντοπισμό πρώιμων σημείων μαθησιακών δυσκολιών, διαταραχών ψυχικής υγείας και προβλημάτων συμπεριφοράς. Η παρουσία τους στο δημοτικό σχολείο επιτρέπει την έγκαιρη παρέμβαση και προληπτικά μέτρα, τα οποία μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τα αποτελέσματα για τους μαθητές μακροπρόθεσμα.

3. Εξατομικευμένη υποστήριξη: Αυτοί οι επαγγελματίες μπορούν να συνεργαστούν στενά με δασκάλους και γονείς για να δημιουργήσουν εξατομικευμένα σχέδια υποστήριξης για μαθητές που χρειάζονται επιπλέον βοήθεια. Προσαρμόζοντας παρεμβάσεις για να ανταποκρίνονται στις μοναδικές ανάγκες κάθε μαθητή, μπορούν να βοηθήσουν στην προώθηση μιας θετικής μαθησιακής εμπειρίας και στην προώθηση της ακαδημαϊκής επιτυχίας.

4. Προώθηση Θετικής Συμπεριφοράς και Κοινωνικών Δεξιοτήτων: Οι κοινωνικοί λειτουργοί είναι ικανοί στη διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων και επίλυσης συγκρούσεων, γεγονός που μπορεί να συμβάλει σε ένα αρμονικό σχολικό περιβάλλον . Εστιάζοντας στην ενίσχυση της θετικής συμπεριφοράς, μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία μιας κουλτούρας σεβασμού, ενσυναίσθησης και κατανόησης μεταξύ των μαθητών.

Η ένταξη ενός σχολικού ψυχολόγου και ενός ειδικού κοινωνικού λειτουργού σε ένα δημοτικό σχολείο αντανακλά ένα όραμα για την προώθηση ενός ασφαλούς, χωρίς αποκλεισμούς και υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος. Η εξειδίκευσή τους στην ψυχική υγεία, την κοινωνική δυναμική και τη διαχείριση συμπεριφοράς συμπληρώνει τις εκπαιδευτικές προσπάθειες των εκπαιδευτικών και των διοικητικών στελεχών, οδηγώντας σε βελτιωμένα αποτελέσματα των μαθητών και στη συνολική σχολική επιτυχία.